مدیر کل فرهنگ و ارشاد اشلامی استان یزد :اگر جریانی ارکان معنوی جامعه را هدف قرار بدهد افکار عمومی با آن برخورد جدی می کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه اگر یک جریانی بخواهد ارکان معنوی جامعه را هدف قرار بدهد افکار عمومی با آن برخورد جدی می کند،اظهار داشت: متأسفانه عدم برخورد قضایی با سایت ها و وبلاگ هایی که ارکان نظام را مورد اهانت قرار می دهند باعث شده که آنها با هر حرف و شایعه ای افراد دلسوز نظام را مورد تهمت و افتراء قرار بدهند.
به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:،حجت الاسلام و المسلمین احمد عجمین که به همراه اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار داشتند با بیان این مطلب گفت: ما به عنوان کسانیکه در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت داریم وظیفه داریم تمام توان خود را برای وحدت همه جانبه در این موقعیت حساس به اجرا بگذاریم.
وی با ذکر این نکته که وظیفه اصلی رسانه های گروهی شناختن مشکلات مردم و سعی در برطرف کردن آنهاست، تصریح کرد : باید از هر گونه اختلاف و حرکات منفی که مردم را آزار می دهد پرهیز کنیم.
حجت الاسلام عجمین با اشاره به نقش سازنده و مثبت رسانه ها به خصوص مطبوعات گفت: حرکت های موثر در کشور به صورت مثبت و منفی از آئینه مطبوعات اتفاق می افتد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به این مسئله که افکار عمومی متأثر از مطبوعات است ادامه داد: جامعه مطبوعاتی استان یزد می تواند بیش از این روی افکار عمومی تأثیر داشته باشد.
وی با ذکر این نکته که نشریات استان یزد نشریاتی سالم و سازنده هستند،تصریح کرد: افکار عمومی جامعه ما نسبت به اهانت ها و تخریب شخصیت های اصیل انقلاب اسلامی حساسیت جدی دارد.
حجت الاسلام عجمین تأکید کرد: در سالیان اخیر حرکات و نوشتار های برخی مطبوعات باعث شد که مردم خیلی آزرده خاطر شوند که به دنبال آن آثار سیاسی آن را در انتخابات مشاهده کردیم.
وی گفت: یکی از عوامل اصلی شکل گرفتن انقلاب اسلامی به واسطه برخورد اهانت آمیزی بود که یکی از نشریات امام راحل (ره) در سال 56 نمود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: به واسطه همین اهانت با یک حرکت خود جوشی که در سراسر کشور شکل گرفت انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
حجت الاسلام عجمین همچنین با اشاره به نقش تأثیر گذار مطبوعات از آنها خواست با نقد و انتقاد های منصفانه مشکلات مردم را مورد بررسی قرار دهند.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محمد علی صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: مطبوعات به دلیل نقش سازنده جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارند.
وی افزود: این حق رسانه هاست که با توجه به علایق و گرایش های سیاسی که دارند نقد ها و انتقاداتی را بیان نمایند اما باید متوجه باشند که هر کشور و نظامی دارای خط قرمزی است و باید هم هر کشوری این خط قرمز را داشته باشد.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه حتی کشور هایی که داعیه مهد آزادی دارند دارای یک سری خط قرمز ها هستند،تصریح کرد: ما خط قرمز هایی در مسائل اخلاقی ، سیاسی و شخصیت ها داریم اما این خط قرمز ها هر چقدر تعدادشان کمتر باشند آزادی بیشتری صورت می گیرد.
وی گفت: خواهش ما این است که مطبوعات اشاعه دهنده اخلاق و فرهنگ اسلامی باشند و در چار چوب این اخلاق و ضوابط انتقادات و نقد های خود را مطرح نمایند.
حجت الاسلام صدوقی با طرح این سوال که اگر انتقاد سازنده از مطبوعات گرفته شود وضع موجود به هیچ وجه ادامه پیدا نمی کند، افزود: رسانه زنده رسانه ای است که هدفش بیان کردن حرف دل مردم است.
وی با تأکید به این نکته که مسئولین باید باسعه صدر به انتقادات پاسخ بدهند، گفت: مطبوعات با برنامه و ضوابط اخلاقی و اسلامی انتقادات و نقدها را مطرح نمایند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مورد مطبوعاتی که خط قرمز ها را رعایت نمی کنند،گفت: مسئولین ارشاد باید با تذکر، ارشاد و نظارت مسائل حاد مطبوعات را حل کنند.

گفتنی است در این مراسم اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات گزارشی را در مورد کارهای صورت گرفته و برنامه های آتی خود ارائه نمودند.

منبع:اداره كل ارشاد اسلامي يزد

يزدفردا 



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا